Tawerna Bibliotekarzy
Kozie forum :)

Roleplaying ogólnie - Rewolucja kreatywna

Yarpen - 2006-09-23, 17:05
Temat postu: Rewolucja kreatywna
Cześć wam! W necie znalazłem ciekawą inicjatywę: http://megakonkurs.com/content/view/5/30/ . Naprawdę warto przeczytać.

Dla leniwych - skrócę. Jest to konkurs na najlepszy setting dopasowany do systemu d20, z nagrodą w postaci 5000 zł, wydania settingu (prawdopodobnie przez firmę Q-Workshop, a może ISE -tego mi nie wiadać) oraz 10% z ceny egzemplarza x ilość wydrukowanych egzemplarzy. Jak dla przeciętnego rpg'owca to dosyć sporo. Jednak sam setting MUSI BYĆ dopracowany, bogaty i ciekawy :->

Pomijając patos (zamierzony) z jakim jest to pisane, sam w sobie pomysł jest naprawdę bardzo dobry. Po naszej sieci długiej i szerokiej tłucze się wiele świetnych settingów, w które mogliby wreszcie pograć wszyscy :]

I teraz pytanie. Może MY, jako Tawerna Bibliotekarzy, połączylibyśmy siły i zrobili coś dobrego? Jest tutaj wielu ludzi, którzy znają się na rpgach. Względem nagrody, część pieniędzy mogłaby pójść na lepszy serwer dla Tawerny (przydałoby się więcej miejsca na mroczne sprawy mrocznego Mike'a, albo na jakiś serwis o Infinity).

Swego czasu razem z Horusem i Grzebulem pracowaliśmy nad settingiem - chociaż prace są w BARDZO początkowej fazie. Z tego co wiem wujek Amon z wujkiem Grzebciem także coś wcześniej grzebali i amonowali ;)

To jak myślicie? Możebyśmy zrobili cosik razem i z tym wystartowali?

LordDream - 2006-09-23, 19:12

Jak co, to mogę pomóc, tylko trza by było przedstawić chociaż krótki opis tego settingu tutaj (czyli do jakiej konwencji się zbliża, garść danych już zrobionych itp.). Ja się na to piszę :mrgreen:
Orzecho - 2006-09-23, 20:19

Jestem ZA, ale miejmy w pamięci co stało się z inną podobną inicjatywą na naszym forum ;> ogólnie dla mnie pomysł bardzo dobry o ile rzeczywiście by się przyłożyć... i do cholery nie mówić o nagrodzie :/
LordDream - 2006-09-23, 20:51

Pieniądze motywują większość ludzi. Nie mów nie, bo taka jest prawda...
Orzecho - 2006-09-23, 21:02

Mhm, ale z motywacji pienieżnej [według mnie] nigdy nie wyjdzie nic lepszego od motywacji pasjii itd. dlatego też [według mnie] oprogramowanie typu open-source jest pod wieloma względami lepsze od komercyjnego. Koniec dyskusji, bo po pierwsze offtop, a po drugie nie ma o czym.
Yarpen - 2006-09-24, 08:57

No cóż.. jak krzyczałem na shoutboxie, oprócz tych dwóch starych projektów, możnaby się zastanowić nad zrobieniem czegoś nowego... tak więc moje idea.

Apokalipsa projekt
W końcu ten dzień nastał... 28 lipca roku pańskiego 2097. Na ludzkość spadł ognisty deszcz - większość ludzi, którzy jeszcze kilka dni wcześniej kochali się, nienawidzieli, zabijali i tworzyli.. większość zginęła. Wszystkie kontynenty zostały złączony w jeden, ludzie spędzeni do miejsca stworzonego przez Anioły zwanego Schronem. Jednak czy na pewno to był schron? Ludzie zostali tam zamknięci na wiele lat - żyli w strasznych warunkach. Nadzorowali to słudzy pańscy - Aniołowie. Jednak nie byli już przyodziani w piękne stroje skrzydlatych posłańców. Teraz wyglądali jak ludzie. Jednak nosili miecze i... oczy. Oczy anioła są rzeczą, których nie chciałbyś ujrzeć. Zresztą - prawdopodobnie byłaby to ostatnia rzecz, którą byś mógł widzieć.

Przez następne 11 lat, w schronie nauczano.
-Kochaj bliźniego swego- mówił anioł, gdy podrzynał gardło niepokornemu więźniowi niechcącemu czytać Bibli.
Wtedy także ludzie dowiedzieli się jednego - Bóg opuścił Ziemię, znaną wśród Aniołów jako Herys. Zostawił ich - jego sługi, by teraz one mogły władać tą krainą. Wraz z nimi przypłynęła moc - prawdziwa magia. Jednak, czy to dobrze się kończy dla ludzi?

Po tych latach więzienia, wpajania tych groteskowych psedo-nauk, wypuszczono zdziczałych ludzi na świat. Najpierw odeszli wszyscy. Jednak część z nich zaczęła wracać. Pojawiły się również anielskie bestie. Od świetlistych ogarów, po duchowe smoki. Z czasem jednak na pustkowiu zaczęły rozwijać się pierwsze cywilizacje. Do schronu powrócili również ludzie. Był wśród nich Acheron. Człowiek. Jak było wiadomo, był to człek wielkiej wiary i mądrości. Po jego przybyciu do Schronu, Anioły zaczęły się bać mocy jaką w sobie miał. Stał się stwórcą organizacji Światło ducha, do której zaczęli garnąć zarówno ludzie, jak i Aniołowie - którzy jeszcze nie wiedzieli dokładnie co czynić po odejściu Boga. Słowa Acherona, który prawidłowo interpretował każde słowo, każdy wers Biblii były dla nich ukojeniem.

Jak już wspominałem, również i Pustkowia zaczęły ożywać. Powstały pierwsze wioski, gdzie ludzie powoli zaczęli uprawiać rolę - stare porzekadło się potwierdza. Krew, popiół i łzy urzyźniają ziemię... Powstał Ogród, powstało Rumowisko, powstał też Ekrynn.

Hm.. jakby to powiedzieć - to taki fristajl był. Tak usiadłem na forum i napisałem :P Co bym zmienił? Może lepiej by było zrobić wersję średniowieczną tego...
Pewnie pomysł jest słaby, ale postanowiłem coś nabazgrać. Niedługo jednak zamieszczę cosik, co tworzyłem wraz z Horusem i Grzebulem [ich obecność sprawia, że projekt nabiera wartości ;) ].

Orzecho - 2006-09-24, 18:11

Cytat:
Może lepiej by było zrobić wersję średniowieczną tego...


True, oryginalniej... postapokaliptycznie fantasy? :>

Pomysł IMHO dobry, ale spooro do dopracowania...

LordDream, nie napalaj się tak :] i przestań zawalać SB pytaniami typu "A jakie będą rasy?"... Poza tym, diabły to upadłe anioły... a te anioły, które zostały według tej konwencji też są podupadłe, więc co za różnica? ;)

Yarpen - 2006-09-24, 18:18

Cholera, ale takie post-apokaliptyczne fantasy mi sie kojarzy już z Midnight, które tłumacze :D I by nie wyszło. Ciekawe, czy możnaby używać d20 moderna...

Lord - Orzeszek ma racje, spokojnie. To tylko takie moje bajania głupie :P

Horus - 2006-09-24, 20:04

Orzech to rozsądny chłopak jest... a pomysł niezły, z tym, że należałoby go dopracować, stworzyć profile postaci poszczególnych aniołów, można by też wmieszać te już upadłe (tylko boje się, by nam druga Kossakowska z tego nie wyszła :| ).
Napierw można zebrać ludzi...

Mike - 2006-10-26, 20:49

Ostatni dzień na zgłoszenie swojego projektu :) czy ktos z forum startuje? Tzn. oprócz mnie :)
Ja startuję z projektem pod roboczym tytulem "Czas rozliczenia".

Amon - 2006-11-06, 12:55

O w koze... te kandydatury są imho okropnościowe
każdy chciał wymyślec coś orginalnego, jakąs alternatywną alternatywę, jak narazie marnie to widzę.

Leoncoeur - 2006-11-10, 18:00

Czytalem projekty przepchniete przez eliminacje.

od żenujących, przez marne i kiepskie, po takie sobie.
Jedyne które jakoś wybyjaja sie z reszty śmiecia to imho:
Antiqua - tyle ze to normalna przerobka, na kazdej mechanice mozna w to zagrac, o ile sie jakakolwiek dobra wiedze historyczna z wiadomego okresu.
Shwarzkreuz - jak wyzej, do tego pomysl zerzniety totalnie z "Vaterland"
Agencja - ale rownie dobrze "Archiwum X" moznaby to nazwac i grac Scully lub Mulderem :roll:

do tego zamiast otwartego glosowania - 3.66PLN za glos, żenada.
To nie rewolucja tylko konkursik zwykly do tego na bardzo niskim poziomie :>


Az zal tylek sciska, bo myslalem ze poziom bedzie o wiele, wiele wyzszy i stwierdzilem ze nie chce mi sie mojego pomyslu spisywac, a widze ze chyba mialbym szanse w porownaniu z niektorymi pomyslami jakie sa zaprponowane i ktore ludzie popelnili :D

Sorrow - 2006-11-10, 18:33

Geez, żałuję, że nie wystawiłem swojego Świata do konkursu.

Chociaż nie. Nie wystawiłbym swojego Świata. On jest mój własny... mój... sssskarb...

Mike - 2006-11-13, 19:47

Cytat:
Az zal tylek sciska

A niech sciska i to tak mocno żeby oczy na wierzch wylazły

Zamiast płakać nad własnym lenistwem lepiej udzielajcie się na megakonkursowym forum. Konstruktywna krytyka może tylko pomóc.

Co do dziwnosci to chyba lepiej, że pojawia się coś orginalnego (nawet za bardzo jak niektórzy twierdzą o moim projekcie :P ) niż kolejny Forgotten realms tyle, że ze swojsko brzmiącymi nazwami. Ja osobiście nie kupiłbym takiego settingu, wolałbym zaryzykować z czymś nowym.

Amon - 2006-11-13, 19:59

Mike napisał/a:
chyba lepiej, że pojawia się coś orginalnego

Jestem zgniłey miberałem fakt, ale wole jak ludzie nie chodzą po ulicy zawinięci w papier toaletowy choć by nie wiem jak to orginalne miało być. Nie to żebym komuś zabraniał - po prostu nie kupuje tego :)

Mike napisał/a:
kolejny Forgotten realms tyle, że ze swojsko brzmiącymi nazwami

Kupuje to :D

Jeśli coś się dobrze sprzedaje to znaczy że ludzie tego właśnie chcą - a jeśli tego własnie chcą to to imk trzeba dać :) imho oczywwiśle :)

Orzecho - 2006-11-13, 20:20

Ja jestem za słaby na to: przeczytałem kilka- i to nie całych - i się srogo zniechęciłem.
Poza tym sms'y... brrr... rozumiem, że organizatorzy chcą coś z tego mieć, ale żeby w tak niewydajny i uciążliwy na uczestnika sposób :/

Yarpen - 2006-11-13, 21:19

Ja powoli przymierzam się do najbardziej prostego i chamskiego settingu w dziejach świata :-> Najprostsze średniowiecze. Ale nie fantasy-zmodyfikowane. PRYMITYWNE, ciemne średniowiecze z zabobonami, feudalizmem i nędzą. To, że te zabobony się sprawdzają a magia istnieje, jako opcjonalność :)
Mike - 2006-11-13, 21:29

Jeśli ktoś kupił już Forgotteny to nie kupi czegoś podobnego bo mu już to niepotrzebne. No chyba, że to fanatyk kolekcjonowania podręczników :)
Cytat:
eśli coś się dobrze sprzedaje to znaczy że ludzie tego właśnie chcą - a jeśli tego własnie chcą to to imk trzeba dać

jasne, ale w takim razie poco organizowac konkurs? wystarczy zamówic wagon podeczników do forgottenow i handlować:P

nawet jeśli wygra jakiś średni setting, to wygra dlatego ze głosowali na niego ludzie którym sie podobał. i o to własnie chodzi, tac ludziom to czego chcą.
Jeśli konkurs nie upadnie i zostanie wydany podrecznik to pojawią się kolejne edycje. Beda kolejne projekty, aż w końcu trafi się ten jeden JEDYNY. Panowie im więcej takich konkursów tym lepiej. Wtedy statystyka będzie po naszej, graczy i mg, stronie :D

Cytat:
Poza tym sms'y... brrr... rozumiem, że organizatorzy chcą coś z tego mieć, ale żeby w tak niewydajny i uciążliwy na uczestnika sposó

Wszelkie altentywne i lepsze od smsów propozycje przedstaw Wodzowi, choć na 2 dni przed rozpoczeciem głosowania to już chyba nic nie zmieni.

Amon - 2006-11-14, 12:27

Yarpen napisał/a:
Najprostsze średniowiecze. Ale nie fantasy-zmodyfikowane. PRYMITYWNE, ciemne średniowiecze z zabobonami, feudalizmem i nędzą

System dla drasiarzy?

:D :D:D

Hutnuk - 2006-11-14, 15:00

Amon napisał/a:
Yarpen napisał/a:
Najprostsze średniowiecze. Ale nie fantasy-zmodyfikowane. PRYMITYWNE, ciemne średniowiecze z zabobonami, feudalizmem i nędzą

System dla dresiarzy?

:D :D:D

W Łodzi jest taka ulica - Legionów - poszedłbyś tam i spokojnie w LARPa można grać w takim systemie... A jakich NPC można spotkać! :-P Realizm zapewniony...

Leoncoeur - 2006-11-14, 15:54

Mike napisał/a:
Zamiast płakać nad własnym lenistwem lepiej udzielajcie się na megakonkursowym forum. Konstruktywna krytyka może tylko pomóc.
true, tylko w niektorych przypadkach jedyna rade jaka moznaby dac, to:
"przestan pisac RPGi"
:D
zreszta nie bardzo mozna krytykowac, bo sa przedstawione tylko ogolne zarysy i sam pomysl na specyfike tych prohjektow, tego sie nie da tak latwo skrytykowac by nie zmieniac wizji calego projektu jak autor chcialby sie do krytyki ustosunkowac zmieniajac pewne elementy :)

Mike napisał/a:
Co do dziwnosci to chyba lepiej, że pojawia się coś orginalnego (nawet za bardzo jak niektórzy twierdzą o moim projekcie :P ) niż kolejny Forgotten realms tyle, że ze swojsko brzmiącymi nazwami. Ja osobiście nie kupiłbym takiego settingu, wolałbym zaryzykować z czymś nowym.
true, true, true.
tez tak uwazam.

W sumie tez uwazam ze lepsze cos oryginalne niz kolejny FR.
Tyle ze z drugiej strony uwazam tez iz lepsze nic i zastój, niz cos bezsensownie przeklimatyzowanego i przeoryginalizowanego :P

Moze ktos to kupi - ja za darmo bym i nie chcial, bo w akademiku w tym roku z szafkami jest kaka i bez sensu mi ksiazka ktorej nie bede czytal.

Mike napisał/a:
nawet jeśli wygra jakiś średni setting, to wygra dlatego ze głosowali na niego ludzie którym sie podobał. i o to własnie chodzi, tac ludziom to czego chcą
no akurat system smsow troche to neguje, bo nie daje glosowac wszystkim, a jak ktos chce to wysle i kilkadziesiat glosow.

Mike napisał/a:
eśli konkurs nie upadnie i zostanie wydany podrecznik to pojawią się kolejne edycje. Beda kolejne projekty, aż w końcu trafi się ten jeden JEDYNY.
true.
To jest zaleta i optymistycznie mozna patrzec na sama idee projektu :)


Mimo (nie obraz sie :P ) imho marnego projektu z Twojej strony, kibicuje i trzymam kciuki :)

Yarpen - 2006-11-14, 18:33

Nie martwcie się - wszelcy NPC'owie pochodzący z warstwy chłopskiej (wiejskiej) byliby wzorowani na tych, których spotykam w szkole, na dyskach i na wsi :-> Nie trza jechać do ŁDZ by być wsiurem :lol:
Mike - 2006-11-14, 20:25

Cytat:
Mimo (nie obraz sie :P ) imho marnego projektu z Twojej strony, kibicuje i trzymam kciuki

Nie obrażam się w końcu nie kazdy jest godny poznac sie na moim projekcie :)
A na powaznie: zechciej umotywowac swoja opinię. Tutaj, ewentualnie na forum megakonkursu (tam mam odpowiedni temat). Pozostałych też zapraszam do wyrażenia opinii.

Leoncoeur - 2006-11-16, 21:00

Mike napisał/a:
A na powaznie: zechciej umotywowac swoja opinię.

nie cierpie projektow typu "Nowa Fala" promujacych jednostrzalowe sesje w alternatywnym klimatycznym minisystemi.e.
A takim jest Twoj projekt.

To "Wszystko Czerwone" ( nie mylic z Chmielewska :D ), gwarantuje nude i przejedzenie po kilku sesjach.

zaletami dobrego RPGa sa:
1. swietny i klimatyczny swiat (Warhammer, AD&D)
2. swietny klimat gwarantujacy niepowtarzalnosc postaci na tle innych systemow i "glebie gry" ( WoD)
3. ukierunkowanie klimatu na poszukiwana i ciekawa specyfike hisoryczna ( Legenda 5 Kręgów, Dzikie Pola)
4. brak konkurencji jezeli chodzi o realia i typ RPG (Cyberpunk, Shadowrun, WoD)
5. Łatwośc wymyslania nieszablonowych przygod.
etc.
6. grywalnosc systemu, czyli cos co sprawia iz graczom sie nie nudzi w to grac za setnym razem.

jezeli chodzi o Twoj projekt:
1. tu mozemy sie powstrzymac, bo tylko zarys przedstawiles, jednak w sumie sam zarys tez nieciekawy, ale kto wie - moze rzucisz na kolana po dopracowaniu.
2. niepowtarzalnosc postaci jakas jest, ale tez bez rewelacji.
Tu jednak musze dac Twojemu systemowi plusik, bo rozbudowac to mozna jeszcze calkiem niezle, na razie to tylko fundamenty.
3. n.d.
4. To system "Nowej Fali" a one maja wielka konkurencje :)
5. tu zupelnie nie wiem, ale wydaje mi sie ze nie bedzie rewelacji.
6. now ybacz, ale tu widze ogromna kreche :|

ogolne wrazenie Twojego systemu ze 2 na 10...


co poprawic?
ja bym jednak stawial na postac a nie na swiat.
Owszem realia swiata swietnie rozbudowane wymagane sa by dopracowac zalozenia ktore beda odbijac sie w postaci, ale ten Twoj czerwony imho bedzie na tyle nudny iz dopracowywanie go najwyzej stworzy przecietniaka.
Zas jezeli nie wciaga gra dla świata, to musi wciagnac gra dla bohatera by bylo dobrze.
minusem jest to iz musisz sie zmiescic w D20, ale to nie przekresla sprawy.
W kazdym razie w powyzszy sposob kladlbym glowny nacisk nawet kosztem niedopracowania swiata.
lubisz Wampira wiec chyba kumasz o co mi biega :D

tyle imho.

Mike - 2006-11-16, 22:05

1. Postaram się niedługo rozwinąć zarys swiata
2. J.w. wiem, że mozna rozbudować, dopiero jakiśmiesiąc temu zaczełem wszytko spisywać, wcześniej nie miałem motywacji :P
3.-
4. Masz jakiś uraz do "Nowej fali? :)
5. A gdzie tu trudność? Masz mozliwości zbliżone do standartowego dnd plus dodatkowe z "czerwonego swiata" reszta zalezy od Ciebie
6. tu za wczesnie na oceny

Dlaczego czerwień wydaje się nudna? :) jednokolorowe swiaty sa nudne? czy to dlatego nikt nie zrobił erpega o ekimosach?:>
Wiem że minusem jest d20, ale tego nie przeskoczę, jak jak reszta uczestników konkursu :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group