Tawerna Bibliotekarzy Strona Główna
RSS Panel

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Leoncoeur
2006-08-26, 15:43
Onagi Shimasu
Autor Wiadomość
Verin
Mistrz Gry

Wysłany: 2005-11-07, 20:46   Onagi Shimasu

Gerebushi, Nonere, gdy spieszyliście drogą w strone miasteczka Tsuma, poranek był piękny. Czemu zresztą nie miałby taki być? Dolina rzeki tonęła w soczystej zieleni. Zagony pomarańczowych krzewów wul dojrzewały do zbioru. W porośniętych trzciną rowach stali żurawie, przyglądając się z zaciekawieniem przechodniom. Zatrzymaliście się tylko na chwilę na ostatnim postoju przed dotarciem do miasta. Wasze stopy ochoczo niosły was w stronę Tsumy. Nagle, bez ostrzeżenia wyszliście na idącego przed wami starego człowieka w chłopskim odzieniu, od którego odbijał się lśniąco niebieski szal. Mężczyzna uginał się pod ciężarem niesionej na plecach dużej skrzyni, a gdy niespodziewanie pojawiliście sięza nim, pospieszył żeby zejść wam z drogi. Nagle ześlizgnął się z niskiego obwałowania drogi i wpadł do płytkiej wody, pomiędzy trzciny, gdzie zamarł bez ruchu z głęboko zanurzoną twarzą...
_________________
[PL] -> Mroczna Koza | [Grzebul's expression] -> Koozmroczaren
[JP] -> Daakuyagi | [NO] -> Mřrk Geit
[SE] -> MĂśrk Get | [EN] -> Dark Goat
[FI] -> Tumma Vuohi | [LAT] -> Atra Carpa
[DE] -> Dunkle Ziege
[FR] -> La Chevre Obscure

Proud member of BCM
 
 
Grzebul
Admin


Wysłany: 2005-11-07, 21:04   

Donośny plusk wody wyrwał Gerebushiego z zamyślenia. Szybko rozejrzał się wokół, rozpuszczone włosy przez niecałą sekundę ułożyły coś na kształt czarnego dysku, po czym znów opadły za ramiona ronina.
Topi się - przemknęło mu przez myśl.
Porozumiewacze spojrzenie na Nonere. Ułamek sekundy. Ratujemy!
Skoczyli razem i szybkim szarpnięciem z rzucili z mężczyzny skrzynię. Następnie Gerebushi wziął go na ręce, i przeniósł na drogę. Tam zaczął cucić.
Był rozgoryczony. Mokry, i rozgoroczyny...
Cholerne sumienie.. Co prawda uratował człowieka, jednak wiedział, że będzie mu woda pluskała w butach przez przynajmniej dwie godziny drogi..
 
 
Horus 
Moderator

Wysłany: 2005-11-07, 21:08   

Zrzęda... - mrugnął do siebie Nonere, taszcząc skrzynię na drogę - uratowałeś dziadkowi życie, a to istniejsze, niż fakt, że umoczyłeś sobie kimono, krabiku.
Umiechnął się drwiąco.

- Ocuć go -wskazał na staruszka
_________________
Раз мати родила!
 
 
Verin
Mistrz Gry

Wysłany: 2005-11-07, 21:11   

Staruszek powoli odzyskał przytomność, a gdy zobaczył, kto mu uratował życie rzucił sie na kolana wzniecając kłęby kurzu.

Przepraszam wielcy panowie, nie trzeba było się kłopotać! JA taki robak nie znaczęnic przy was. Wybaczcie dostojni panowie!

Staruszek zaczął szlochać...
_________________
[PL] -> Mroczna Koza | [Grzebul's expression] -> Koozmroczaren
[JP] -> Daakuyagi | [NO] -> Mřrk Geit
[SE] -> MĂśrk Get | [EN] -> Dark Goat
[FI] -> Tumma Vuohi | [LAT] -> Atra Carpa
[DE] -> Dunkle Ziege
[FR] -> La Chevre Obscure

Proud member of BCM
 
 
Horus 
Moderator

Wysłany: 2005-11-07, 21:16   

Wstań - powiedział spokojnie - żaden człowiek na ziemi żurawi nie jest mi tego winien. Powiedz mi, staruszku, gdzie tak mozolnie niesiesz tę skrzynię?
Nie doszukuj się głębszego sensu, w moim pytaniu, powoduje mną jedynie czysta ciekawość.


Uśmiechnął się do staruszka serdecznie, pomagając mu wstać.
_________________
Раз мати родила!
 
 
Verin
Mistrz Gry

Wysłany: 2005-11-07, 21:24   

Woda i piasek drogi zmieszały się na ubraniu powoli wstającego staruszka. Nie wyprostował się on jednak - ukłonił się najgłebiej jak mógł, a nie było to głęboko bo musiał mieć jakieś problemy z krzyżem, i pozostał w takiej pozycji, nie śmiąc podnieść na ciebie oczu.
_________________
[PL] -> Mroczna Koza | [Grzebul's expression] -> Koozmroczaren
[JP] -> Daakuyagi | [NO] -> Mřrk Geit
[SE] -> MĂśrk Get | [EN] -> Dark Goat
[FI] -> Tumma Vuohi | [LAT] -> Atra Carpa
[DE] -> Dunkle Ziege
[FR] -> La Chevre Obscure

Proud member of BCM
 
 
Grzebul
Admin


Wysłany: 2005-11-07, 21:31   

Gerebushiego sytuacja z wieśniakiem zaczynała po prostu nużyć.
Stał tu za wieśniakiem, kiedy ten wstawał. Zaczął krążyć wokół kłaniającego się.
Mamy tu coś jeszcze do roboty? - rzucił do towarzysza.
Widząc zaś jego żywe zainteresowanie wieśniakiem, westchnął cicho, po czym oparł się na swym kiju, wydając z siebie następnie głębokie ziewnięcie.
 
 
Horus 
Moderator

Wysłany: 2005-11-07, 21:34   

-Mamy... Zwykłem zaspokajać swoją ciekawość.

-Staruszku- powiedział spokojnie - powiedz nam, dokąd i co niesiesz w tej skrzyni, a będziesz wolny.
_________________
Раз мати родила!
 
 
Verin
Mistrz Gry

Wysłany: 2005-11-07, 21:41   

Zmieszany całym zajściem staruszek zaczął powoli się prostować. Gdy już stał wyprostowany jak drzewko bambusowe, odpowiedział:
-Idę na południe, do domu. Jestem rybakiem i wracam z nocnych łowów. W skrzyni mam tylko puste sieci, nic nie złowiliśmy w czasie tej wędrówki Pana Księżyca.
_________________
[PL] -> Mroczna Koza | [Grzebul's expression] -> Koozmroczaren
[JP] -> Daakuyagi | [NO] -> Mřrk Geit
[SE] -> MĂśrk Get | [EN] -> Dark Goat
[FI] -> Tumma Vuohi | [LAT] -> Atra Carpa
[DE] -> Dunkle Ziege
[FR] -> La Chevre Obscure

Proud member of BCM
 
 
Grzebul
Admin


Wysłany: 2005-11-07, 21:47   

Zaspokajać swą ciekawość... naprawdę Nonere, pytasz się każdego napotkanego wieśniaka co takiego nosi w swych tobołkach czy kuferkach? - rzucił, a słysząc wyznania rybaka dodał - No widzisz. Nic specjalnego, sieci. A może teraz zaspokoisz swą ciekawość, każąc udowodnić zawartość skrzynki?
Stuknął lekko kijem drewniane pudło rybaka.
Cichy stuk.
Pudło jak pudło.
By ziewnął, gdyby nie denerwujące go krople wody, kapiące z nogawek spodni na jego buty.
 
 
Horus 
Moderator

Wysłany: 2005-11-07, 21:54   

-W swym jakże młodym życiu - zaczął - kilka razy zetknąłem się z rybakami, ot takie niezwykłe spotkania. Ta skrzynia jest jednak zbyt ciężka na sieci, staruszku, pomyśl nad czymś bardziej praktycznym.

Klepnął lekko Kraba, po czym skinął na pożegnanie staruszkowi.
-Chodź, Gerebushi, im szybciej dotrzemy do celu, tym szybciej skosztujemy sake i oddamy się rozkoszom ciała i umysłu - rzekł do towarzysza, pokazując mu butelkę trunku - ruszajmy, zaspokoiłem swoją ciekawość.
_________________
Раз мати родила!
 
 
Grzebul
Admin


Wysłany: 2005-11-07, 22:00   

Czekaj, czekaj... jedna rzecz mi się nie podoba w tym staruszku - chytry ronin zmrużył oczy, jakby chcąc przejrzeć nimi zarówno mężyznę, jak i jego skrzynię -Któż nosi sieci w skrzyni? I czy sieci mogą tyle ważyć? Nie mów mi staruszku, że w skrzyni też łódź dźwigasz, a ryb wszak złowić ci się nie udało.
Wojownik wolnym krokiem podszedł do skrzyni i wszedł na nią jedną nogą.
Pozwól teraz mi zaspokoić swą ciekawość przyjacielu. Co jest w tej skrzyni? Pokaż. Obejrzmy twe sieci.
 
 
Verin
Mistrz Gry

Wysłany: 2005-11-07, 22:07   

Wystraszony na dobre staruszek rzucił się do skrzyni i począł ją otwierać. W środku ujrzeliście zwykłą, lnianą sieć ułożoną równomiernie na całej powierzchni by mogła się pomieścić.
_________________
[PL] -> Mroczna Koza | [Grzebul's expression] -> Koozmroczaren
[JP] -> Daakuyagi | [NO] -> Mřrk Geit
[SE] -> MĂśrk Get | [EN] -> Dark Goat
[FI] -> Tumma Vuohi | [LAT] -> Atra Carpa
[DE] -> Dunkle Ziege
[FR] -> La Chevre Obscure

Proud member of BCM
 
 
Grzebul
Admin


Wysłany: 2005-11-07, 22:09   

No cóż starcze, silny to ty nie jesteś...- rzucił już bardzo podirytowany ronin - Nonere, ruszajmy, zanim znów stracę panowanie nad moimi rękoma..
Ruszyli. Do Tsumy nie tak daleko, jednak wiedzieli, że nie będą już zatrzymywać się przy każdym napotkanym wieśniaku ze skrzynią..
 
 
Horus 
Moderator

Wysłany: 2005-11-07, 22:12   

-Niepokoisz wieśniaków - mruknął do towarzysza.
Samuraj spojrzał z obrzydzeniem na swoje mokre kimono...
-Doprawdy piękny poranek. Tylko popołudnie w Zielonym Domu poprawi mi nastrój - uśmiechnął się do ronina - Tobie, zapewne też Gerebushi.
_________________
Раз мати родила!
 
 
Verin
Mistrz Gry

Wysłany: 2005-11-09, 16:23   

Staruszek z wielkim wysiłkiem włożył skrzynię na plecy i począł niezgrabnie iść w sobie tylko znanym kierunku... Słońce zdążyło już trochę zmienić miejsce na nieboskłonie i poczęło przyjemnie ogrzewać wam plecy.
_________________
[PL] -> Mroczna Koza | [Grzebul's expression] -> Koozmroczaren
[JP] -> Daakuyagi | [NO] -> Mřrk Geit
[SE] -> MĂśrk Get | [EN] -> Dark Goat
[FI] -> Tumma Vuohi | [LAT] -> Atra Carpa
[DE] -> Dunkle Ziege
[FR] -> La Chevre Obscure

Proud member of BCM
 
 
Grzebul
Admin


Wysłany: 2005-11-09, 16:45   

Nie patrzyli na odchodzącego wieśniaka.
Może już o nim zapomnieli..
Ruszyli.
W milczeniu przeszli dobre parę kilometrów. Nie chciało im się o niczym rozmawiać, było bardzo gorąco... Ubrania już dawno wyschły.
Pierwsza kropelka potu pojawiła się na czole Gerebushiego.
 
 
Verin
Mistrz Gry

Wysłany: 2005-11-09, 17:15   

Słońce już skończyło wędrówkę ku górze, teraz zaczęło powoli staczać się w dół. Wasze ubrania całe były ubrudzone kurzem i zaschniętym błotem. Wychodząc zza zakrętu ujrzeliście wojownika Klanu Kraba stojącego w cieniu drzewa. Na głowie nosił słomiany kapelusz, a w ręce, pomimo katany wepchniętej za obi, trzymal około półmetrowej długości kij. Podniósł lekko głowę i spojrzał na was mętnym wzrokiem.
_________________
[PL] -> Mroczna Koza | [Grzebul's expression] -> Koozmroczaren
[JP] -> Daakuyagi | [NO] -> Mřrk Geit
[SE] -> MĂśrk Get | [EN] -> Dark Goat
[FI] -> Tumma Vuohi | [LAT] -> Atra Carpa
[DE] -> Dunkle Ziege
[FR] -> La Chevre Obscure

Proud member of BCM
 
 
Mike


Wysłany: 2005-11-09, 20:11   

Yoriki obejrzał dokładnie nadchodzących drogą. Gdy podeszli blizej powiedział:
- Widzę, że śpieszy się panom skoro w największy upał wędrujecie. Jestem Hirima Yoriki. Czy będzie wam przeszkadzać jeśli rusze w dalszą drogę z wami?
 
 
Horus 
Moderator

Wysłany: 2005-11-09, 20:43   

-Spieszy nam się, albo jesteśmy szaleńcami... Bądź i jedno i drugie - uśmiechnąl się Nonere - Choć to i tak nieistotne... Z radością przyjmiemy kolejnego szaleńca, chcącego podróżować w największy upał.
Abanachi ukłonił się delikatnie.
_________________
Раз мати родила!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme made by Aiglon von Lupus based on subSilver